Novi sistem eBolovanja od marta 2025.
Kako je najavljeno od strane predstavnika Ministarstva zdravlja, u Srbiji će, od marta 2025. godine, biti uveden sistem elektronskog bolovanja, što bi trebalo značajno da olakša proces otvaranja i vođenja bolovanja za zaposlene, poslodavce i zdravstvene ustanove. Na ovaj način, zaposleni koji su privremeno sprečeni za rad neće morati da brinu o dostavljanju potvrde o privremenoj sprečenost za rad poslodavcu, jer će potvrdu o privremenoj sprečenosti za rad automatski dostavljati zdravstvena ustanova. Lekar će unositi podatke o bolovanju u sistem, uključujući predviđeno trajanje, a sistem će generisati i elektronski slati potvrdu poslodavcu, bez potrebe za fizičkim dostavljanjem bilo kakvih dokumenata od strane zaposlenih.
Ovo je dobra vest za sve poslodavce, jer eliminiše kašnjenje u dostavljanju potvrda o privremenoj sprečenosti za rad koje su ponekad uzrokovane zaboravom ili nesporazumima sa zaposlenima. Poslodavac će imati brz pristup podacima o početku i trajanju bolovanja, što omogućava lakše praćenje radnih odsustava i efikasnije planiranje poslovnih aktivnosti.
Važno je napomenuti da poslodavci neće imati uvid u medicinsku dokumentaciju zaposlenih, već će imati pristup samo osnovnim informacijama o datumu početka bolovanja i njegovom trajanju. Takođe, kada lekar oceni da je potrebno produžiti bolovanje, sistem će automatski obavestiti poslodavca o novom statusu.
Novi sistem olakšava administrativne procese i donosi koristi svim stranama. Zaposleni neće imati problem sa kašnjenjem u dostavi potvrda i izveštaja o privremenoj sprečenosti za rad, a poslodavci će odmah biti obavešteni o statusu bolovanja svojih zaposlenih.