Pređite na sadržaj
Pređite na sadržaj
Tsg
  • O nama
    • Vrednosti
    • Klijenti
    • TSG Metod
    • Društvena odgovornost
    • Karijera
    • Prevodi na nemački jezik
    • TSG međunarodna saradnja
  • Oblasti prava
  • Tim
  • Aktuelnosti
    • Praksa & Aktuelnosti
    • Newsletter
    • Seminari
    • Publikacije
    • Covid-19
  • Galerija
  • Kontakt
  • SR
    • DE
    • EN
TSG
  • O nama
    • Vrednosti
    • Klijenti
    • TSG Metod
    • Društvena odgovornost
    • Karijera
    • Prevodi na nemački jezik
    • TSG međunarodna saradnja
  • Oblasti prava
  • Tim
  • Aktuelnosti
    • Praksa & Aktuelnosti
    • Newsletter
    • Seminari
    • Publikacije
    • Covid-19
  • Galerija
  • Kontakt

Meni

  • Početna
  • O nama
  • Oblasti prava
  • Klijenti
  • Tim
  • Aktuelnosti
  • Kontakt
  • Galerija seminara i događaja

Nađite nas na

Facebook

Instagram

Linkedin

Kontakt

TSG Advokati Beograd

Carice Milice 3,
11000 Beograd, Srbija

Tel/Fax: +381 (0)11 3285 227,3285 208, 3285 153
office@tsg.rs

Povratak na Newsletter

Prodajni podsticaji u Srbiji: Strast koja igra u granicama poverenja

Newsletter 146

Budući da su u toku post-praznična i sezonska sniženja, ali imajući u vidu i stalnu aktuelnost prodajnih podsticaja kojima se trgovci služe kako bi povećali svoj promet i bili prepoznati na tržištu, u nastavku sledi pregled prodajnih podsticaja predviđenih Zakonom o trgovini i uslova kojih bi trgovci trebalo da se pridržavaju.

Cilj trgovaca bi trebalo da bude da profitiraju uz ovu „igru“, iskoriste je za prepoznatljivost na tržištu uz očuvanje svoje reputacije i uz minimalni rizik od sankcija. Međutim nemali broj njih nije upoznat sa činjenicom da postoje propisi i uslovi kojih moraju da se pridržavaju prilikom organizovanja prodajnih podsticaja, ukoliko ne žele da budu sankcionisani visokim novčanim kaznama (od 500.000 do 2.000.000 RSD) i merama kao što je zabrana obavljanja delatnosti.

Naime, prodajni podsticaji predstavljaju ponudu robe ili usluge pod povoljnijim uslovima u odnosu na redovnu ponudu. Vidovi povoljnijih uslova su na primer: sniženje cene, posebni uslovi prodaje ili isporuke, obećanje nagrade uz kupovinu, prateći pokloni, programi lojalnosti i drugo.

Za svaku vrstu prodajnog podsticaja mora biti istaknuta ponuda (odluka) u objektu koja sadrži informacije:

  • o vrsti podsticaja (prodaja sa sniženom cenom, posebni uslovi prodaje itd.);
  • precizno i jasno određenje robe na koju se odnosi;
  • period važenja podsticaja, sa naznakom datuma početka i datuma isteka;
  • u slučaju rasprodaje sa naznakom „dok traju zalihe“;
  • sve eventualne posebne uslove vezane za ostvarivanje prava na podsticaj.

Prodaja sa sniženom cenom je posebno uređena radi pravne sigurnosti potrošača. Naime, razlikuju se tri oblika prodaje sa sniženom cenom uz uslove pod kojima se mogu sprovoditi. Prodaja sa sniženom cenom je:

  • Rasprodaja – prodaja po nižoj ceni u odnosu na prethodnu cenu i može se prirediti isključivo u slučaju prestanka poslovanja trgovca, prestanka poslovanja u određenim objektima ili prestanka prodaje određene robe, uz dodatna ograničenja;
  • Sezonsko sniženje – može se prirediti najviše dva puta godišnje i može trajati najviše 60 dana, počinje između 25. decembra i 10. januara ili 1. i 15. jula;
  • Akcijska prodaja – prodaja robe ili usluge po ceni koja je niža od redovne cene i traje najduže 31 dan.

U vezi sa oglašavanjem prodajnih podsticaja, trgovac može da navede najveći procenat sniženja samo ukoliko se isti odnosi na najmanje jednu petinu robe (1/5) u asortimanu trgovca na svakom prodajnom mestu u kom se prodajni podsticaj priređuje.

Ceo tekst pročitajte u PDF formatu »
« Newsletter 147 - Poreski aspekti statusne promene privrednog društva Newsletter 145 - Efekti likvidacije i stečaja na radne odnose – sličnosti i razlike »

Maja Glogovac

Diplomirani pravnik

  • Odricanje od odgovornosti
  • Politika privatnosti
  • Politika kolačića

© 2025 TSG. Sva prava zadržana. Powered by Digital2

TSG

  • O nama
  • Kontakt
  • Oblasti prava
  • Tim
  • Actualités