Intelektualna svojina
Ž I G
1. Šta je žig?
Žig je pravo kojim se štiti znak koji u prometu služi za razlikovanje robe/usluga jednog (fizičkog ili pravnog) lica od iste ili slične robe/usluga drugog (fizičkog ili pravnog) lica.
Žigom se može zaštititi znak pod uslovom da je podoban za razlikovanje u prometu robe/usluga jednog lica u odnosu na robu/usluge drugog lica. U tom smislu, znak se može sastojati od reči, slogana, slova, brojeva, slika, crteža, rasporeda boja, trodimenzionalnih oblika, kombinacija tih znakova, kao i od muzičkih fraza prikazanih notnim pismom i slično.
2. Zašto registrovati žig?
Za privredne subjekte, žig predstavlja korisno sredstvo koje služi za promovisanje i stvaranje prepoznatljivosti i reputacije njihove robe ili usluga na tržištu određene države, ali istovremeno žig može biti, gledano iz ugla potrošača, simbol kvaliteta ili garancije za određenu robu ili uslugu.